POSTUP:

Přečetli jste si hlavní stránku a oslovil vás nějaký případ, se kterým bych vám mohl být nápomocen? Zde vás detailněji navedu, jak postupovat v nejčastějších případech ...

01. V prvé řadě mě kontaktujte. Nejrychlejší a nejlepší volba je telefonická ( viz. kontakty ). Nemusíte se obávat, že s Vámi povedu dlouhé diskuze a vy se nedoplatíte. Pokud tomu zákazník vůbec nerozumí, je zcela zbytečné hned na začátku mu dlouze vše vysvětlovat. Rozhovor vedu sám takovým způsobem, abych se co nejdříve dozvěděl vše podstatné a mohli jsme zahájit řešení toho, co zákazník požaduje

02. UPŘEDNOSTŇUJI OSOBNÍ SETKÁNÍ !!! Jsem ochoten za vámi osobně dojet a plně se vám věnovat na základě vzájemné domluvy. Není problém se shodnout na společném místě a času v rámci celé ČR. Při osobním setkání samozřejmě probereme detailněji vše potřebné, co zákazník potřebuje. Setkání může proběhnout i v obyčejné internetové kavárně, připojení na internet je při takovéto schůzce velmi podstatné (vozím sebou 4G internet a servisní ntb + plno HW a SW součástí, z vaší strany není potřeba nic) Osobní setkání také proto, že zákazník např. prvotně shání PC sestavu a neví, co dalšího je k tomu potřeba. Nezáleží na času, zakládám si na profesionálním přístupu, kdy já jsem ten, který se Vám snaží pomoci a co nejvíce vám vyjít vstříc

03. Pokud se nebude jednat o osobní setkání, pak je samozřejmě možný písemný či telefonický kontakt, ve kterém se vám z časových a technických důvodů detailněji věnovat nemohu. V tomto případě prosím již o konkrétní případy (problémy), které chcete vyřešit a na které mohu co nejrychleji reálně reagovat. Odmítám jakékoliv diskuze o zbytečnostech nebo tématech nevedoucí k jasnému cíli

04. Z hlediska obchodně - právní otázky to praktikuji následujícím způsobem: Každému potencionálnímu zákazníkovi, at už se jedná o jakoukoliv službu, vytvořím písemně nebo slovně návrh, který není samozřejmě závazný. V návrhu je vždy přesně stanoven druh a typ zboží či služby a její cena + technické parametry nebo stručný popis. S jednotlivými cenami komodit již nemanipuluji. Po konečné domluvě předkládám již osobně bud servisní list (v případech, kdy se jedná o práci na jinde zakoupeném PC, ntb) ve kterém definuji domluvenou práci (zálohování, vyčištění, přeinstalování....) a cenu za poskytnutou službu nebo smlouvu "Dohoda o provedené práci", pokud se jedná o nákup nové PC sestavy nebo ntb z mé strany. V tomto případě se já zavazuji k tomu, že veškeré mnou dodané zboží či služba, bude předem řádně odzkoušena. Zákazník se zavazuje, že mi uhradí předem domluvenou finanční částku.

05. Zbytečné otázky, na které většinou nereaguji. Prosím, nekontaktujte mě (většinou to dělá neznalá mládež), v těchto a podobných příkladech: - Mám již funkční PC sestavu a chci slyšet jen názor, zda je lepší si koupit novou grafickou kartu od firmy ATI nebo NVIDIA. Jelikož neznám strukturu toho daného PC, ale hlavně jsem ji nedělal já (sestavení HW komponent, instalace OS atd..nemohu se zodpovědně podepsat, že mnou doporučená grafika bude 100% funkční. Od toho tu jsou jiné firmy - Ověřování cen. Musím přiznat, že tohle nesnáším ze všeho nejvíce. V dnešní době je veškeré zboží ve výpočetní technice už na takovém minimu, že je z čeho vybírat. Osobně jsem toho názoru, že je dobré vědět, jak a z čeho sestavit PC, ntb, tak, aby byl 100% funkční bez budoucích problémů a hlavně, aby zákazníkovi vydržel svou stabilitou co nejdéle. Je tedy velký rozdíl, např. zda k dané základní desce koupím ostatní komponenty od té či oné společnosti a také hodně záleží na typu těchto komponent. V žádném případě není pravda, když si zákazník laicky a neprofesionálně navrhne svou PC sestavu a pak jen obchází dodavatele s nejnižšími cenami, ža má to nej, co dnešní trh poskytuje. Bohužel to dělá dnes plno lidí a tím si pak přidělává práci, když nastane problém - Na internetu jsem si v testech vybral daný typ notebooku, ale neznám jeho praktické využití a jeho nedostatky ve srovnání s ostatními typy. Z mého pohledu jsou tyto testy pouze informativní a silně zavádějící pro konečné zakoupení. Pokud je zákazník přesvědčen, že chce tento typ, ať si najde podrobné údaje na internetu a moji osobu nekontaktuje - Pokud jste se rozhodli mě písemně kontaktovat, nebudu s vámi v žádném případě vést pouze diskuzní fórum na jakékoli téma - V případě, že máte předem stanoven finanční limit a vámi požadovaná služba tento limit významně převyšuje, nemá smysl mě kontaktovat a dále se mnou jednat (Viz př. situace 02)

Principy, smysl mého podnikání - čím se liším od konkurence:

- Funguji na principu výjezdu. Vlastním osobní auto, ve kterém mám připravené veškeré servisní a technické zařízení a nástroje, včetně náhradního základního hardwaru, jedné celé PC sestavy a ntb. Po mnohaletých zkušenostech znám docela dost jak základních - běžných, tak i speciálních problémů a snažím se být co nejlépe připraven na jejich řešení

- Každé zakoupené zboží (především hardware) nebo mnou opravené zařízení pečlivě testuji, nemůže se stát, že se k zákazníkovi dostane např. mechanicky rozbitý HDD s tím, že si toho nevšimnu. Primárně kontroluji zboží hned u dodavatele (pokud je vadné, zahajuji ihned reklamační řízení a uvědomuji o tom zákazníka). Po dlouholeté spolupráci mám se servisními středisky velmi dobrou zkušenost. I tohle samozřejmě ovlivňuje výběr doporučeného zboží. Pokud sestavuji PC, ntb, všechny komponenty jsou pak ještě navíc testovány jak při speciální instalaci operačních systémů, tak i zátěžovými testy prostřednictvím specializovaných programů. Zákazníkovi vždy nainstaluji jím požadovaný operační systém a programy (hry). Při předání mu vše předvedu a většinou na místě ještě doladíme podrobnosti. Jelikož jsem hodně komunikativní a vysvětlující typ, zákazník nemá nouzi o velmi podrobný komentář.

- Na trhu lze sehnat strašně moc druhů veškerého hardwaru, softwaru, hotových sestav...atd. od mnoha značkových a ostatních společností. Jelikož je demokracie a volná tržní ekonomika, každý z tohoto oboru se snaží myslet na kvantitu a zisk. Já myslím na kvalitu a spokojenost zákazníka. K podnikání mě přivedla současná politická situace. Mé životní hodnoty jsou postaveny trošku na něčem jiném, než 90% současné společnosti. Snažím se maximálně vyjít všem, kteří mě o to požádají a hlavně kteří o to doopravdy stojí. Na základě mé téměř 10 leté praxe a zkušeností jsem zjistil, že není dobré jít takovou cestou, která vedla k bankrotu podnikatelů a firem zabývajících se podobnou činností. Tudíž jsem neinvestoval finance do reklam, podnikatelských prostor a auta. Nesedím v kanceláři někde v centru města a nečekám s mobilem v ruce, až někdo vejde, či si přečte tyto stránky a zavolá. Reklamu mi dělají sami lidé, kteří se mnou přišli do styku a kterým jsem pomohl vyřešit jejich poptávku na 100%, neboť jsem k nim přistupoval zodpovědně. Proto se mi stává, že mi volají dosud lidé, které jsem vůbec neznal, kteří nemají moji vizitku a ani neznají mé webové stránky. Ale byl jsem doporučen někým, kdo byl se mnou maximálně spokojen

- Nepočítám si 12Kč za km, proto si mohu dovolit vyjet i za zákazníkem třeba 200km vzdáleném. Nejsem živ z provizí, akcí, pronájmů či reklam Neodvádím takovou práci, že po mém zásahu mi zákazník volá, že má ještě větší problém než předtím nebo že jsem mu poradil špatně či ho dokonce podvedl. Používám své osvědčené metody z praxe a dodávám prověřené zboží Může se stát (tedy ještě se nestal opak) že u zákazníka zůstanu např. 10hodin, protože z původního menšího problému se stal velký problém nebo se řeší ještě něco zcela jiného. Samozřejmě si nenaúčtuji každou hodinu zvlášt. Vše řeším osobní dohodou (pokud to je firma, tak výhradně s majitelem) a rád zůstanu a věnuji se plně zákazníkovi až do vyřešení konečných problémů či zodpovězení všech jeho otázek

- Hodně lidí mi neustále volá, že mají jakýkoliv problém nebo potřebují již něco odjinud zakoupeného vyřešit. Musím přiznat, že těch problémů je spousta. Velké množství z nich, v mém případě až 80% (praktické zkušenosti) je naprosto zbytečných a dá se jim zabránit Stačí jen správně sladit hardware se softwarem. Právě proto, že je na trhu hodně produktů, je mnoho i různých kombinací a možností, jaké PC či ntb zakoupit. Myslím si, že se v této oblasti po tolika letech dokáži natolik orientovat, že můj zákazník je pak spokojen a min 1-3 roky o něm nevím (v případě základního uživatelského rozhraní, nemyslím tím reklamace či jiné závady). U každého zákazníka řeším zvlášt nákup potřebného HW zboží, nemám dopředu přichystané neznačkové a kolikrát velmi nestabilní či poruchové komponenty, které se pak snažím za každou cenu prodat, jako to dělá konkurence

Možné situace, které mohou nastat u zákazníků:

01. Nejčastější příklad: Neznalý zákazník v IT oblasti požaduje koupi PC herní sestavy pro své děti domů a ntb sobě do práce. Protože, jsem hned od začátku věděl, že tato osoba není v tomto oboru znalá a nemá potřebné informace, vysvětlil jsem mu, že je pro něj nejlepší osobní setkání. Při uskutečněném setkání jsem se ho aktivně ptal v případě herní sestavy na věci typu: jak má dospělé děti, jaké hry chtějí hrát, kolik uživatelů bude dané PC používat, jaké má připojení na internet (zákazník žádné neměl, nabídl jsem mu zprostředkování), jaké programy zná a které další chce používat. Dále kde a na čem bude PC umístěno, jak moc ho chce mít hlučné, jaká všechna multimédia používá nebo v nejbližší budoucnosti chce používat. Proto jsme se ještě domluvili na výběru vhodného PC stolu, monitoru a multifunkční tiskárny. Vysvětlil jsem mu, že v případě nové PC sestavy má nárok na jakýkoli OEM (levnější) OS od Microsoftu, jinak mu nainstaluji vybraný OS z jeho dodaných médií. Z mé strany je samozřejmostí dodání a nainstalování potřebných ovladačů k danému hardwaru + instalace základních uživatelských programů, které jsou běžně volně ke stažení na internetu. Ohledně ceny bylo zřejmé, že pokud se jedná o herní sestavu, budeme se pohybovat ve větších částkách - kolem 20 tis. Jelikož jsme seděli v internetové kavárně, na ntb jsem mu ihned navrhl několik možných sestav a podrobně vysvětlil jejich vzájemné rozdíly (např. v komponentech). U ntb zákazník požadoval pouze základní běžné uživatelské funkce, jako je např. stabilita OS, antivirový systém, office, internet. V tomto případě není pro mě problém během pár minut doporučit vhodnou značku, která je aktuální a zároveň stabilní (již v praxi mnou odzkoušená). Závěrem - po hodinovém sezení jsme se dohodli tímto způsobem: Zákazník písemným podpisem odsouhlasil nákup mnou vybraného zboží, jelikož jsem ho ještě týž den stihnul objednat, druhý den jsme se sešli u dodavatele. Než zákazník v hotovosti zaplatil, před jeho očima jsem všechny komponenty rozbalil a odzkoušel základní funkčnost. Poté jsem se zákazníkem přijel do místa jeho bydliště, protože požadoval osobní přítomnost u sestavy a instalování PC a ntb. Protože proběhla základní funkčnost HW komponent u dodavatele v pořádku, nebyl s ničím problém a po cca třech hodinách jsem detailněji vysvětloval využití nainstalovaných programů, široké použití internetu a mnoho dalších otázek ostatních členů jeho rodiny. Zde chci znovu upozornit, že tu jsem časově pro zákazníky, odmítám klasické IT odborníky, kteří mají pevnou pracovní dobu a nemají zájem se věnovat zákazníkům nad rámec poskytovaných služeb. Tento zákazník byl s mým přístupem velmi spokojen, 2 roky neměl potřebu se mi ozvat, protože mu vše fungovalo bez problémů. Nedávno jsme se opět setkali, kdy požadoval další obyčejné PC do rodiny a v rámci této služby také přeinstalovat původní herní PC sestavu a svuj pracovní ntb.

02. Nesnažím se zákazníkům navrhovat a vnucovat drahé PC, ntb a jiné zboží z IT oblasti. Dnes i herní stroj se dá pořídit za relativně nízké peníze. Jde mi o to, aby mi zákazník druhý den nevolal, že je nespokojen a požaduje změnu. Proto v mém případě není tolik důležité vědět předem, co přesně chci (u neznalého zákazníka se vždy na vše ptám), ale kolik jsem ochoten celkově najednou investovat a také kdy chci celou zakázku realizovat. (Podle toho zpracovávám podrobný návrh, který je samozřejmě aktuální po všech stránkách k současnému datu). Nemá smysl se předem ptát na cenu a mé možnosti, když prostředky zákazník bude mít nejdříve za půl roku. V té době budou nejen jiné HW komponenty, ale hlavně cena, která se v IT oblasti mění téměř denně.

03. Pokud jedu za hodně vzdáleným zákazníkem (nemusí to být vždy velká města či obce při hlavních silnicích-kolikrát to jsou hůře dostupné horské oblasti), automaticky se informačně ozývám těm zákazníkům, poblíž kterých projíždím. Protože jsou zatím všichni spokojeni, stává se mi, že mám nové zakázky u jejich pracovních kolegů či rodinných příslušníků. Není samozřejmě problém, postupně se věnovat všem. Jelikož se pohybuji po celé republice, mám i takové zákazníky, se kterými pracuji "v terénu". V praxi tozn., že vzdálený zákazník nepotřebuje takovou službu, abych musel za ním vyjet (Např. nová sestava, náročné opravy či instalace HW & SW). Sám ale cestuje a občas zavítá i do mého kraje. Pokud má čas a možnosti, rád ho uvítám v mém skromném bytečku. V opačném případě dojedu osobně na domluvené místo. Může to být např. kongresové centrum (kde má zákazník jednání), restaurace, ale i parkoviště. V autě mám měnič na 220V a CDMA sítě už pokrývají skoro celou republiku. V tomto případě řešíme všechny možné menší problémy hlavně u ntb (stolní PC jsem měl zatím bud u sebe doma nebo u zákazníka). Pamatuji se, že s posledním zákazníkem jsem se setkal na 76. sjezdu D11 - Dobřenice. Začali jsme standartně u čištění jeho ntb, aktualizacemi a updaty OS + SW programů, vysvětlil jsem mu jak používat ntb a co všechno udělat, aby byl co nejdéle stabilní a končili jsme návrhem na přestavbu vnitropodnikové sítě jeho firmy.

04. Příklad, kdy si koupíte dražší věc a dostanete k tomu zdarma např. ntb. Samozřejmě, že to není "nadupaný stroj" v hodnotě 20tis Kč (I když kolikrát to prodejce tvrdí!). Ta firma se většinou dohodne na odběru velkého množství těchto ntb, které jsou vyrobené někde ve východní Asii z různých komponentů, které jako celek nepracují spolehlivě. Zákazník má sice pocit, že nakoupil výhodně, ale ve výsledku na zprovoznění nebo opravu vydá mnohem více prostředků, než kdyby si ntb pořídil standardní cestou.

05. Měl jsem výjezd k zákazníkovi, který se zabýval zámečnickou výrobou. V současnosti má prosperující střední firmu, s cca 20-ti zaměstnanci. Zákazník IT technologiím vůbec nerozuměl, ale jako každá jiná firma potřebuje vést účetnictví, přijímat, ukládat a zálohovat data, být připojen na internetu. Většinu jeho zakázek a komunikaci se zákazníky vedl přes emaily - byl závislý ne na rychlém, ale fčním internetu. Nyní k problému: Tento nejmenovaný zákazník si mě našel na internetu a po rychlé domluvě - kdy jsem měl cestu kolem - jsem se u něj stavil na původních 10min, kdy chtěl vyřešit problém s netisknoucí tiskárnou po síti. Ujistil mě, že do té doby tiskla a kabely "nejsou překousané". Těch cca 10 minut, za kterých by to jakýkoliv "ajták" zprovoznil, se nakonec protáhlo na 10 hodin do následujícího rána. Tato firma byla totiž atypickým způsobem řešena po jakékoliv stránce IT. To, že kabel byl nakonec poškozen, bylo to nejmenší na celém problému. IT firma spravující tento podnik si tam udělala "servisní odpad". Staré již používané ntb a PC sestavy sestavené z levných komponent. Přitom zákazníkovi naúčtovali nemalé peníze a tvrdili, že to je "nej" na současném trhu. Nikde žádné zabezpečení, naprosto zavirovaný velmi drahý server, síť provedena velmi složitě. Přímo majiteli jsem vysvětlil v jaké se nachází situaci, co všechno se s tím dá udělat a zejména jakým způsobem (za kolik peněz). Docela mě pobavilo, když jsem mluvil telefonicky s majitelem IT firmy spravující snad i ostatní živnostníky v daném okolí, ochotně mi sdělil veškeré přístupy (polovina jich byla nefunkčních) a poděkoval mi, že se konečně našel někdo, kdo tomu rozumí a dá to v té firmě do pořádku. Přitom tam vyjížděli téměř obden kvuli stále nějakému i opakovanému problému a nechali si za vše znovu a znovu zaplatit. Mé řešení v tomto případě: S opravami jsem začal po skončení pracovní doby - 2hodiny jsem měl na vymyšlení celkového předělání, protože mi bylo zřejmé, že jinak se do problému zamotám ještě více, než byl současný stav. Diagnostikoval jsem veškerý dostupný HW, dokoupil nejnutnější věci (poblíž místa, kde jsem se nacházel), které jsem neměl sebou a které stály jen několik set Kč. Předělal stolní PC, aby nejsilnější byl server a ne PC pro sekretářku. K serveru měl pak přístup pouze majitel. Všechny ostatní PC a fční ntb přeinstaloval na jednotný OS, udělal na nich naprosto identické uživatelské konfigurace, emailové a antivirové politiky. Pohrál si s vedením sítě, nastavení tak, aby nefungovala přes stále zapnuté PC, změnil jsem způsob zálohování. Zákazník sice ničemu, co tam dělám, nerozuměl, ale přesvědčil ho můj výsledek. Nastavil jsem mu tam takové uživatelské rozhraní, na které byl zvyklý. Internet byl konečně stabilní, protože potřeboval už nutně vyměnit neznačkový ADSL router. Měl přehled a přístup ke všem PC a ntb ve své firmě a také konečně fungovaly všechny 3 tiskárny nezávisle na spuštěných počítačích. Nakonec jsme se domluvili i na dálkové správě pro případ řešení případných menších problémů. Tento zákazník byl natolik spokojený, že jsem nejen byl "královsky odměněn", ale umožnil mi i stravu a přespání. Druhý den jsem odjížděl až poté, co přišli všichni ostatní zaměstnanci do práce a byli obeznámeni se všemi změnami, které jsem tam provedl.

06. Hodně často se setkávám s případy, kdy zákazníci (zejména z řad studentů) si pořídí PC či ntb na základě "dobrého doporučení" a sami si ho také nainstalují. Jelikož je v dnešní době dostupné velké množství softwarových programů a instalací, i poloprofesionální uživatel pokud nezná přesný postup a typ instalace (OS, ovladače, aktualizace, uživatelské programy) daný stroj se může stát nestabilním a dokonce se může ničit i hardware (např. přehřívání procesoru). Zde bych chtěl také podotknout, že nejen u ntb nezáleží na výše ceny, za jakou byl daný stroj pořízen, ale jaký obsahuje hardware a hlavně jak je stabilní. Každý den dodavatelé uvádí na trh nové a nové konfigurace. Je potřeba s tím počítat a velmi dobře si promyslet, k čemu přesně má daný stroj sloužit. Značkové DELL, HP, Sony VAIO atd... neznamenají 100% jistotu. Kolikrát i cenově poloviční stroj předčí tyto značky.

07. Musím uvést i negativní příklady. Bohužel se objevuje stále více případů, které jsou v budoucnu pro obě strany dosti nepříjemné. Jedná se o ty zákazníky, kteří předem a vědomě zneužívají mé dobrosrdečnosti a kontaktují mě za účelem podvodů. Proto předem tyto osoby upozorňuji, že se dokáži bránit. Již dvakrát jsem se účastnil právního řízení, který jsem vyhrál. Jedná se o tyto a podobné příklady: - Zákazník předem ví, že nemá takový finanční obnos, aby vše zaplatil a snaží se mi namlouvat, že "někdy" zaplatí. Musíte si uvědomit, že můj čas, který plně věnuji zákazníkovi a další náklady už jsou na takovém finančním minimu, že bych si nemohl dovolit existovat dále. Pokud já něco chci a nemám na to finance, vůbec nespekuluji nad možnostmi, jak danou věc "jiným způsobem" získat. Prostě počkám, až na ni vydělám! V tomto typu podnikání se vše pohybuje na nížších hodnotách, než např. v automobilovém průmyslu. Cenu projednávám vždy předem a pokud zákazník není schopen zaplatit ani nutné minimální náklady, okamžitě odstupuji od smlouvy a ruším veškeré dohody s tímto zákazníkem. - Zákazník zaplatí za zboží, strávím u něj hodně času a odmítne zaplatit za veškeré další služby. Jelikož při nových zakázkách dávám k podpisu smlouvu o "dohoda o provedení práce", lze ji pak soudně vymáhat. - Vůbec největší kuriozitou byl zákazník, který si sice nechal ode mě poradit při výběru HW komponent, ale vůbec nerozuměl SW instalacím. Vše se mi pak snažil vrátit zpátky s tím, že to je nefunkční a požadoval navrácení peněz. V tomto případě pokud by se jednalo o reklamaci, mám 30 dní na to, abych vše uvedl do pořádku, až pak si můžete na mě stěžovat, ale to se mi naštěstí ještě nestalo. - Služeb právního znalce jsem využil proti jednomu poskytovateli internetu. Jednalo se o situaci, kdy jsem u zákazníka kompletně přeinstalovával 2 PC a 2 ntb. Se zálohováním dat samozřejmě zálohuji i nastavení programů, her (když to požaduje přímo zákazník) a internetu. Jelikož se přeinstalováním a novými instalacemi - hlavně aktualizacemi - ukázala vada HW zařízení dodaných tímto poskytovatelem internetu, začal jsem s ním osobně jednat o nápravě. K mému zákazníkovi vždy dopoledne ve všední den vyjela servisní skupina 2 pracovníků, která údajně neshledala žádný problém na jejich straně. Jelikož jsem nemohl při tom být osobně přítomen, řešil jsem daný problém pouze telefonicky, později i s majitelem této firmy. Výjezdy servisu byly celkem 3 a všechny placené. Problém byl v tom, že servisní pracovníci vše zkoušeli na svých předem připravených a nastavených ntb a vůbec je nezajímaly 2 PC a 2 ntb zákazníka. Důkazem přes soudního znalce byla provedena výměna neznačkového HW zařízení od tohoto poskytovatele internetu a jeho nezávislé zprovoznění. Firmu jsme sice nežalovali, ale tímto svým počínáním sama přišla i v jiných lokalitách o potencionální zákazníky a nyní je v úpadku.